Orang Kampung

AKU ORANG KAMPUNG.... KAU ORANG KAMPUNG... KITE SEMUA KAMPUNG......

PUASA HARI YANG KE-10

Ini adalah gambaran sebenar pada ketika lagi 5 minit nak berbuka puasa kat depan rumah aku... dalam bulan2 ramadhan ini menyebabkan aku rasa insaf apabila menyaksikan salah satu kebesaran ciptaan Allah S.W.T . Cuba korang bayang andainya xde matahari terbenam ni.. mau nyer kite puasa sepanjang zaman x berbuka.
Dalam entry ni jugak aku nak bagitau korang sesungguhnya Allah S.W.T tuh maha adil dan saksama.. byk contoh yang korang bleh tgk yang menunjukkan kesaksamaan Allah S.W.T ni... Cuma kadang2 aku ralat skit dalam zaman yang maju ini masih ada orang yang x berlaku adil sesama manusia. Tp xpe.. aku pasti sgt Allah S.W.T tu maha adil dan saksama. Tambahan pulak tuhan bersama-sama orang2 yang teraniaya.

p/s Pesanan aku buat Jalil.... Jalil lain kali kalau nak pegi chow kit ke.. downtown ker.. uptown ker.. bior le time udah bergaji.. mane ader ringgitnya nak beli barang pelik yang engko minat 2..ok?

1 comment:

jalilsalleh said...

huhuuhuuu.... (",) baguslah.. akhirnya ko insaf jugakkan....
nanti bila2 kita g uptown, ke kita pastikan kita cukup duit... chayuk2